Bitmapa a współrzędne pikseli
S.T. - 23-06-2007 00:03
Bitmapa a współrzędne pikseli
Mam nadzieję że to właściwa grupa... Nurtuje mnie problem tego typu: Czy z pliku bitmapy da się (najlepiej żeby w dodatku łatwo) wydobyć informacje o kolorze i współrzędnych opszczególnych pikseli?
Dla zobrazowania tematu: Bitmapa wielkości szachownicy (np. czarnobiała - jak to szachownica) pola C2,D2 i E2 'zamalowane' na czerwono pola 8J i 10J - niebieskie i pole 5F-zielone. plik zapisany jako bitmapa 16kolorowa.
Czy i w jaki sposób (jakimi narzędziami, jeśli są takie gotowe) da się z pliku bitmapy (ewentualnie innego formatu) odczytać informacje typu: - jakie są współrzędne wszystkich czarnych pikseli? - ile pikseli jest niebieskich i które to (czyli jakie mają współrzędne)? - ile różnych kolorów zawiera bitmapa? Innymi słowy czy realne jest skorzystanie z pliku bitmapy jak ze swoistej bazy danych?
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Ingarden - 23-06-2007 00:03
> Czy z pliku bitmapy da się (najlepiej żeby w dodatku łatwo) > wydobyć informacje o kolorze i współrzędnych opszczególnych pikseli?
Czy latwo, to juz zalezy od formatu. Jezeli bedzie to jakis prosty, nieskompresowany format (np. bmp), to nie ma problemu. Po odcieciu naglowka pliku zostanie tablica liczb tylu bitowych, ilu bitowa jest bitmapa. W przypadku 256 kolorow beda to 8bitowe liczby calkowite, unsinged. Wczytac do bufora, przeleciec w petli i wyciagnac pozadane informacje. Do zrobienia szybko, w dowolnym jezyku.
> - jakie są współrzędne wszystkich czarnych pikseli?
Nie znam takiego narzedzia.
> - ile pikseli jest niebieskich i które to (czyli jakie mają współrzędne)?
Co to znaczy "niebieskich"? Musialbys definiowac obszary po wpadnieciu w ktore pixele sa uznawane za "niebieskie". Rowniez nie znam gotowego narzedzia.
> - ile różnych kolorów zawiera bitmapa?
Irfanview -> Information -> Unique colors
-- le
arcis - 23-06-2007 00:04
> Czy i w jaki sposób (jakimi narzędziami, jeśli są takie gotowe)
nie sądze aby były takie narzędzia - jedynie proponuje samemu napisać, lub znajomego programiste bo to 5 minut kodu :) pozdr a
S.T. - 23-06-2007 00:04
> nie sądze aby były takie narzędzia - jedynie proponuje samemu napisać, lub > znajomego programiste bo to 5 minut kodu :)
I to jest cenna informacja :) Dzięki
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
S.T. - 23-06-2007 00:04
> ... W przypadku 256 kolorow beda to 8bitowe liczby calkowite, > unsinged. Wczytac do bufora, przeleciec w petli i wyciagnac pozadane > informacje. Do zrobienia szybko, w dowolnym jezyku.
Na to liczyłem, dzięki.
> > - ile pikseli jest niebieskich i które to (czyli jakie mają współrzędne)? > > Co to znaczy "niebieskich"? Musialbys definiowac obszary po wpadnieciu w > ktore pixele sa uznawane za "niebieskie".
No przecież w przykładzie były zdefiniowane - dwie niebieskie sztuki :) Bitmapa będzie zredukowana do 16 max 24 kolorów, więc tym nie muszę się martwić. Najważniejsze, że potwierdzacie, że dla programisty problemu nie będzie.
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Alex81 - 23-06-2007 00:04
In article <36ef.0000011f.467c25e6@newsgate.onet.pl>, nocny_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl says... > No przecież w przykładzie były zdefiniowane - dwie niebieskie sztuki :) > Bitmapa będzie zredukowana do 16 max 24 kolorów, Nie ma takiej opcji jak 24 - 16 lub 256.
> więc tym nie muszę się martwić. > Najważniejsze, że potwierdzacie, że dla programisty problemu nie będzie. Jest mały haczyk w przypadku gdy szerokość bitmapy nie jest wielokrotnością czwórki ale jakikolwiek normalny programista sam szybko do tego dojdzie :)
-- pzdr alex
S.T. - 23-06-2007 00:04
> > Bitmapa będzie zredukowana do 16 max 24 kolorów, > Nie ma takiej opcji jak 24 - 16 lub 256.
Jak nie ma jak jest :) nie mam na myśli głębii koloru tylko ich ilość użytą w bitmapie, pozostałe 232 kolory (lub 65512) będą po prostu nieużywane :)
> Jest mały haczyk w przypadku gdy szerokość bitmapy nie jest > wielokrotnością czwórki ale jakikolwiek normalny programista sam szybko > do tego dojdzie :)
"jakikolwiek normalny programista" :))) To świetnie, że nie będę musiał szukać wybitnych :)
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Alex81 - 23-06-2007 00:04
In article <36ef.0000012a.467c2fb6@newsgate.onet.pl>, nocny_mWYTNIJTO@poczta.onet.pl says... > > Nie ma takiej opcji jak 24 - 16 lub 256. > Jak nie ma jak jest :) nie mam na myśli głębii koloru > tylko ich ilość użytą w bitmapie, pozostałe 232 kolory (lub 65512) > będą po prostu nieużywane :) No jak tak na to spojrzeć to masz rację ;)
> > Jest mały haczyk w przypadku gdy szerokość bitmapy nie jest > > wielokrotnością czwórki ale jakikolwiek normalny programista sam szybko > > do tego dojdzie :) > "jakikolwiek normalny programista" :))) > To świetnie, że nie będę musiał szukać wybitnych :) Ja znam takich którzy naprawdę potrzebowali _wybitnego_ programisty - więc się ciesz :)
-- pzdr alex
- 24-06-2007 00:16
=?iso-8859-2?Q?Re:_Bitmapa_a_wsp=F3=B3rz=EAdne_pikseli?=
Użytkownik "Alex81" <a13x81@gmail.com> napisał >> więc tym nie muszę się martwić. >> Najważniejsze, że potwierdzacie, że dla programisty problemu nie będzie. > Jest mały haczyk w przypadku gdy szerokość bitmapy nie jest > wielokrotnością czwórki ale jakikolwiek normalny programista sam szybko > do tego dojdzie :)
Gdy nie jest to doczepia sie kilka bajtow do wiersza, zeby bylo. Wartosc bajtow dowolna.
Tylko najpierw musisz odczytac dobrze naglowki- poza rozna iloscia bitow na piksel mozliwe jest tez stosowanie kompresji RLE.
Pozdrawiam, Talthen -- Sciagnij ksiazki za friko http://przeslij.pl/darmowe.pdf
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleffulla.pev.pl
|
Zautomatyzowany =?iso-8859-2?Q?podzia=B3?= bitmapy na fragmenty - jak?
=?iso-8859-2?Q?Edycja_bitmap_-_czy_mo=BFna=3F?=
Edycja bitmap w corel draw za pomoca Photoshop ?
Corel, tekst w ramce i eksport do bitmap
Corel i znieksztalcanie bitmap w uzyciu z wektorem
PRZERABIANIE GRAFIKI BITMAPOWEJ NA WEKTOROWĄ
Jaki program do wektoryzacji bitmap?
cdr->bitmapa masowa konwersja
Bitmapa do gry na telefon komórkowy
Corel Draw i edycja bitmapy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plstardollblog.htw.pl
Cytat
Decede mihi sole - nie zasłaniaj mi słonca. Gdy kogoś kochasz, jesteś jak stworzyciel świata - na cokolwiek spojrzysz, nabiera to kształtu, wypełnia się barwą, światłem. Powietrze przytula się do ciebie, choćby był mróz, a ty masz w sobie tyle radości, że musisz ją rozdawać wokoło, bo się w tobie nie mieści Hoc fac - tak czyń. A tergo - od tyłu; z tyłu. I czarne włosy posiwieją. Safona |
|