BugTracker wspierajacy klienta
Johnny - 29-12-2006 00:25
BugTracker wspierajacy klienta
Witam
Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory umozliwialby zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta w systemie, generowalby podczas zgloszenia identyfikator, ktory klient moglby uzyc do sledzienia postepow nad pracami, a jednoczesnie klient nie mialby swobodnego dostepu do calego systemu i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.
pzdr Johnny
Sky_walker - 29-12-2006 00:25
Johnny napisał(a): > Witam > > Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory umozliwialby > zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta w systemie, generowalby > podczas zgloszenia identyfikator, ktory klient moglby uzyc do sledzienia > postepow nad pracami, a jednoczesnie klient nie mialby swobodnego dostepu > do calego systemu i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego > BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal. > > pzdr > Johnny
Mantis Bug Tracker http://www.mantisbt.org/ bardzo dobry i dość rozbudowany system - mój faworyt ;)
Johnny - 29-12-2006 00:25
Dnia 28 Dec 2006 05:12:48 -0800, Sky_walker napisał(a):
>> Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory umozliwialby >> __zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta__ w systemie, generowalby >> podczas zgloszenia identyfikator, ktory __klient moglby uzyc do sledzienia >> postepow nad pracami__, a jednoczesnie __klient nie mialby swobodnego dostepu >> do calego systemu__ i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego >> BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.
> Mantis Bug Tracker > http://www.mantisbt.org/ > bardzo dobry i dość rozbudowany system - mój faworyt ;)
Z Mantisem mialem kontakt jednak funkcjonalnosci o ktorej pisze wyzej nie zauwazylem. Czy jestes pewien, ze to jest (podkreslilem wazne rzeczy)? Moze nie umialem tego uzyc.
pzdr Johnny
Piotr Dembiński - 29-12-2006 00:25
Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> writes:
> Witam > > Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory > umozliwialby zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta > w systemie, generowalby podczas zgloszenia identyfikator, ktory > klient moglby uzyc do sledzienia postepow nad pracami, > a jednoczesnie klient nie mialby swobodnego dostepu do calego > systemu i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego > BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.
Takiej funkcjonalności nie ma chyba żaden program tego typu.
Piotr Dembiński - 29-12-2006 00:25
pdemb@gazeta.pl (Piotr Dembiński) writes:
> Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> writes: > >> Witam >> >> Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory >> umozliwialby zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta >> w systemie, generowalby podczas zgloszenia identyfikator, ktory >> klient moglby uzyc do sledzienia postepow nad pracami, >> a jednoczesnie klient nie mialby swobodnego dostepu do calego >> systemu i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego >> BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal. > > Takiej funkcjonalności nie ma chyba żaden program tego typu.
Już piszę dlaczego: przed zgłoszeniem błędu powinna być możliwość wyszukania w bazie wiedzy zgłoszeń o podobnych błędach.
Mikolaj Rydzewski - 29-12-2006 00:25
Piotr Dembiński <pdemb@gazeta.pl> wrote: > Już piszę dlaczego: przed zgłoszeniem błędu powinna być możliwość > wyszukania w bazie wiedzy zgłoszeń o podobnych błędach.
Zalezy gdzie. Sa systemy, gdzie klientom udostepnia sie tylko adres mailowy na ktory wysylane sa zgloszenia problemow. System potem je ticketuje, wysyla do dzialu supportu, klientowi (o ile pole From sie zgadza z lista klientow) wysyla autoodpowiedz, itd.
Tutaj wiec nie masz mozliwosci przeszukania bazy wiedzy przed zgloszeniem bledu. Zreszta niektore firmy moga nie chciec udostepniac (nawet klientom) bazy bledow w swoim oprogramowaniu ;-)
-- Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/ PGP KeyID: 8b12ab02 There are three kinds of people: men, women, and unix.
Piotr Dembiński - 29-12-2006 00:26
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> writes:
> Piotr Dembiński <pdemb@gazeta.pl> wrote: >> Już piszę dlaczego: przed zgłoszeniem błędu powinna być możliwość >> wyszukania w bazie wiedzy zgłoszeń o podobnych błędach. > > Zalezy gdzie. Sa systemy, gdzie klientom udostepnia sie tylko adres > mailowy na ktory wysylane sa zgloszenia problemow. System potem je > ticketuje, wysyla do dzialu supportu, klientowi (o ile pole From sie > zgadza z lista klientow) wysyla autoodpowiedz, itd. > > Tutaj wiec nie masz mozliwosci przeszukania bazy wiedzy przed > zgloszeniem bledu. Zreszta niektore firmy moga nie chciec > udostepniac (nawet klientom) bazy bledow w swoim oprogramowaniu ;-)
Masz na myśli Bugless Software Incorporated? ;>
Jacek Czerwinski - 29-12-2006 00:26
Dnia Thu, 28 Dec 2006 14:22:45 +0100, Johnny napisał(a):
> Dnia 28 Dec 2006 05:12:48 -0800, Sky_walker napisał(a): > >>> Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory umozliwialby >>> __zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta__ w systemie, generowalby >>> podczas zgloszenia identyfikator, ktory __klient moglby uzyc do sledzienia >>> postepow nad pracami__, a jednoczesnie __klient nie mialby swobodnego dostepu >>> do calego systemu__ i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego >>> BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal. > >> Mantis Bug Tracker >> http://www.mantisbt.org/ >> bardzo dobry i dość rozbudowany system - mój faworyt ;) > > Z Mantisem mialem kontakt jednak funkcjonalnosci o ktorej pisze wyzej nie > zauwazylem. Czy jestes pewien, ze to jest (podkreslilem wazne rzeczy)? Moze > nie umialem tego uzyc.
Kiedyś analizowałem mantisa pod kątem skryptu dodajacego nowy bug. Chodziło wręcz o nie-wizualny kontakt z programu (aplikacji) na quality-agent gadający przez zasadzie web-serwices. Akurat do wykonania nie doszło. Z innej strony cos było eksperymentowane w oficjalnym mantisie z interfejsem RPC chyba czy analogicznym.
Widziałem dobudowy do mantisa dośc udane (np. bardzo prosta prezentacja zgłoszeń i realizacji dla zarządu). Nie jest to trudne. Zrob sam.
Johnny - 30-12-2006 01:04
Dnia Thu, 28 Dec 2006 15:39:16 +0000 (UTC), Mikolaj Rydzewski napisał(a):
> Sa systemy, gdzie klientom udostepnia sie tylko adres > mailowy na ktory wysylane sa zgloszenia problemow. System potem je > ticketuje, wysyla do dzialu supportu, klientowi (o ile pole From sie > zgadza z lista klientow) wysyla autoodpowiedz, itd.
A mozesz podac nazwe takiego systemu?
> Tutaj wiec nie masz mozliwosci przeszukania bazy wiedzy przed > zgloszeniem bledu. Zreszta niektore firmy moga nie chciec udostepniac > (nawet klientom) bazy bledow w swoim oprogramowaniu ;-)
Otoz to :-) To nie jest informacja zbyt medialna.
pzdr Johnny
Johnny - 30-12-2006 01:04
Dnia Thu, 28 Dec 2006 21:45:08 +0100, Jacek Czerwinski napisał(a):
> Kiedyś analizowałem mantisa pod kątem skryptu dodajacego nowy bug. Chodziło > wręcz o nie-wizualny kontakt z programu (aplikacji) na quality-agent > gadający przez zasadzie web-serwices. Akurat do wykonania nie doszło.
A szkoda, ze nie doszlo, moze sprzedalbys patent :-)
> Z innej strony cos było eksperymentowane w oficjalnym mantisie z > interfejsem RPC chyba czy analogicznym.
To sprawdze, pomogloby bardzo.
> Widziałem dobudowy do mantisa dośc udane (np. bardzo prosta prezentacja > zgłoszeń i realizacji dla zarządu). Nie jest to trudne. Zrob sam.
Trudnosc to pojecie wzgledne, to co Tobie wydaje sie latwe mnie moze zakopac na tygodnie. Nie znam za dobrze PHP, a ten jezyk jest szczegolnie uciazliwy do analizy obcych zrodel, bo miesza w sobie JS, HTML i CSS. Choc to zalezy od konkretnego projektu, zajrze do brzucha Mantisa i jesli bedzie porzadnie i czysto to sprobuje cos zrobic, niemniej nie licze na cuda.
pzdr Johhny
Mikolaj Rydzewski - 30-12-2006 01:04
Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> wrote:
> A mozesz podac nazwe takiego systemu?
Nazwa nic nie powie, bo pisane-uzywane-przerabiane wewnetrznie w firmach.
Nie przesadzaj z ta trudnoscia rozbudowy aplikacji w PHP. Odrobina hakerstwa nikomu nie zaszkodzila ;-)
Zreszta wcale nie musisz sie zaglebiac w kod PHP - pozostan w warstwie HTTP. Tzn. przesledz wymagane kroki do zgloszenia buga (odwiedzane strony, wysylane cookie, formularze, itd). Na tej podstawie bez wiekszego problemu zrobisz automat w perlu/php/javie/whatever ktory sam sie zaloguje na podane konto, wprowadzi zgloszenie i co tam jeszcze chcesz.
Tym samym omijasz problem z wymaganiem logowania sie do systemu: automat zaloguje sie na 'swoje' konto i odwali czarna robote. Zdziwilbys sie jak szybko cos takiego mozna napisac w perlu/php. Jakby co to mozemy pogadac ;-)
-- Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/ PGP KeyID: 8b12ab02 There are three kinds of people: men, women, and unix.
Johnny - 30-12-2006 01:04
Dnia Fri, 29 Dec 2006 14:27:19 +0000 (UTC), Mikolaj Rydzewski napisał(a):
> Nie przesadzaj z ta trudnoscia rozbudowy aplikacji w PHP. Odrobina > hakerstwa nikomu nie zaszkodzila ;-)
Owszem, pod warunkiem, ze zrezygnuje sie z updateow aplikacji bazowej (tu Mantisa) lub pogdzi z kazdorazowa koniecznoscia "wszczepiania" swoich dodatkow.
> Zreszta wcale nie musisz sie zaglebiac w kod PHP - pozostan w warstwie > HTTP. Tzn. przesledz wymagane kroki do zgloszenia buga (odwiedzane > strony, wysylane cookie, formularze, itd). Na tej podstawie bez > wiekszego problemu zrobisz automat w perlu/php/javie/whatever ktory sam > sie zaloguje na podane konto, wprowadzi zgloszenie i co tam jeszcze > chcesz.
I to jest chyba jedyna szybka droga.
> Tym samym omijasz problem z wymaganiem logowania sie do systemu: automat > zaloguje sie na 'swoje' konto i odwali czarna robote. Zdziwilbys sie jak > szybko cos takiego mozna napisac w perlu/php. Jakby co to mozemy pogadac > ;-) Poradze sobie z tym :-) Dzieki
pzdr Johnny
Sky_walker - 30-12-2006 01:04
Gdzie można zobaczyć (kod źródłowy, nie działanie ;) ) taki przykładowy automat logujący się na stronkę napisany w php?
Mikolaj Rydzewski - 30-12-2006 01:04
Sky_walker <marcin_wo_wroc@o2.pl> wrote: > Gdzie można zobaczyć (kod źródłowy, nie działanie ;) ) taki > przykładowy automat logujący się na stronkę napisany w php?
Dla C++: http://ceti.pl/~miki/komputery/sms.html ;-) Uzywana jest tam biblioteka curl, wiec kod dla PHP bedzie analogiczny.
-- Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/ PGP KeyID: 8b12ab02 There are three kinds of people: men, women, and unix.
Piotr Dembiński - 30-12-2006 01:04
Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> writes:
[...]
>> Tutaj wiec nie masz mozliwosci przeszukania bazy wiedzy przed >> zgloszeniem bledu. Zreszta niektore firmy moga nie chciec >> udostepniac (nawet klientom) bazy bledow w swoim oprogramowaniu ;-) > > Otoz to :-) To nie jest informacja zbyt medialna.
Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).
-- http://www.piotr.dembiński.prv.pl
Mikołaj Rydzewski - 30-12-2006 01:04
Piotr Dembiński wrote:
> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją > inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące > informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).
Zejdz na ziemie. Nie potrafisz wyobrazic sobie sytuacji, gdzie jest wdrazany dedykowany soft i nikt poza osobami uprawnionymi nie ma do niego dostepu, nawet nie ma pojecia ze taki istnieje? Taki soft tez sie serwisuje i producent chce sobie ulatwic zglaszanie bledow. Ulatwic zycie sobie i klientowi. Ot co.
-- Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/ PGP KeyID: 8b12ab02 There are three kinds of people: men, women and unix.
Johnny - 30-12-2006 01:04
Dnia Fri, 29 Dec 2006 19:35:51 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):
> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją > inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące > informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).
A kto mowi o bledach zwiazanych z bezpieczenstwem? I jakim bezpieczenstwem?
pzdr Johnny
Piotr Dembiński - 31-12-2006 00:05
Mikołaj Rydzewski <miki@ceti.pl> writes:
> Piotr Dembiński wrote: > >> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją >> inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące >> informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem). > > Zejdz na ziemie.
Nie ma sensu ukrywać informacji, jeśli nie ma takiej konieczności, ponieważ wiąże się to z dodatkowymi wydatkami na zabezpieczenia.
> Nie potrafisz wyobrazic sobie sytuacji,
Potrafię sobie wyobrazić wiele różnych sytuacji, z pracą dla służb specjalnych włącznie :)
> gdzie jest wdrazany dedykowany soft i nikt poza osobami uprawnionymi > nie ma do niego dostepu, nawet nie ma pojecia ze taki istnieje? Taki > soft tez sie serwisuje i producent chce sobie ulatwic zglaszanie > bledow. Ulatwic zycie sobie i klientowi. Ot co.
No tak, ale ty byś chciał utworzyć osobny profil dla każdego z użytkowników takiego dedykowanego softu.
-- http://www.piotr.dembiński.prv.pl
Piotr Dembiński - 31-12-2006 00:05
Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> writes:
> Dnia Fri, 29 Dec 2006 19:35:51 +0100, Piotr Dembiński napisał(a): > >> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją >> inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące >> informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem). > > A kto mowi o bledach zwiazanych z bezpieczenstwem? I jakim > bezpieczenstwem?
No te organizacje się specjalizują w bezpieczeństwie i ew. pokrewnych czynnikach jakości.
Sky_walker - 31-12-2006 00:05
> No te organizacje się specjalizują w bezpieczeństwie i ew. pokrewnych > czynnikach jakości. IPN czy SB?
Piotr Dembiński - 31-12-2006 00:05
"Sky_walker" <marcin_wo_wroc@o2.pl> writes:
>> No te organizacje się specjalizują w bezpieczeństwie >> i ew. pokrewnych czynnikach jakości. > IPN czy SB?
Nie mam pojęcia, jak mocne są zabezpieczenia IPN.
Mikołaj Rydzewski - 01-01-2007 00:25
Piotr Dembiński wrote: > Mikołaj Rydzewski <miki@ceti.pl> writes: > >> Piotr Dembiński wrote: >> >>> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją >>> inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące >>> informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem). >> Zejdz na ziemie. > > Nie ma sensu ukrywać informacji, jeśli nie ma takiej konieczności, > ponieważ wiąże się to z dodatkowymi wydatkami na zabezpieczenia.
Moze tutaj wlasnie jest koniecznosc jej ukrycia? Ja nie wiem, a Ty wiesz? Nie mowie, ze to dobre czy zle. Bywaja takie 'biznesowe' wymagania i projektanci/programisci musza sie dostosowac.
> No tak, ale ty byś chciał utworzyć osobny profil dla każdego > z użytkowników takiego dedykowanego softu.
Nie, ja nic nie chce (a juz na pewno nie wspominalem niz o zadnym profilu). Johnny chce miec bugtrackera, ktory pozwala na dodanie zgloszenia bez logowania sie i przegladania listy juz zgloszonych bledow. Tyle.
-- Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/ PGP KeyID: 8b12ab02 There are three kinds of people: men, women and unix.
Jedrzej Dudkiewicz - 02-01-2007 01:26
> > IPN czy SB? > > Nie mam pojęcia, jak mocne są zabezpieczenia IPN.
Z jednej strony mam nadzieję, że bardzo mocne, ale z drugiej strony mam nadzieję, że badzo słabe. Ciężka sprawa, nie? :]
JD
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleffulla.pev.pl
|
=?iso-8859-2?Q?=5BMySQL=5D_Co_minimalnie_potrzebne_zeby_mie=E 6_klienta_My?==?iso-8859-2?Q?SQL_na_Linuxie=3F?=
klient Oracle 10g SE a Windows 98 SE
=?iso-8859-2?q?Ile_mo=BFna_pod=B3=B1czy=E6_klient=F3w_do_SQL_ Server_2005_Express=3F?=
Najlepszy klient (windows) do ręcznego podgladania baz danychwykonywania query itp - jaki
potrzebny skrypt do wysylania faktury pro-forma na adres klienta kto zrobi?
[MySql] Klient sql - phpAdmin, strona kodowa?
[MS-SQL 2005] Instalacja klienta
Środowisko do tworzenia grubych klientów pod Linuxa
Klient kompatybilny z SQL Server pod linuxa
[MySql] zdalne połączenie klientem, błąd.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pldirtyboys.xlx.pl
Cytat
Decede mihi sole - nie zasłaniaj mi słonca. Gdy kogoś kochasz, jesteś jak stworzyciel świata - na cokolwiek spojrzysz, nabiera to kształtu, wypełnia się barwą, światłem. Powietrze przytula się do ciebie, choćby był mróz, a ty masz w sobie tyle radości, że musisz ją rozdawać wokoło, bo się w tobie nie mieści Hoc fac - tak czyń. A tergo - od tyłu; z tyłu. I czarne włosy posiwieją. Safona |
|