ďťż
 
BugTracker wspierajacy klienta ďťż
 
BugTracker wspierajacy klienta
Zobacz wiadomości
 
Cytat
A gdyby tak się wedrzeć na umysłów górę, / Gdyby stanąć na ludzkich myśli piramidzie, / I przebić czołem przesądów chmurę, / I być najwyższą myślą wcieloną. . . Juliusz Słowacki, Kordian
Indeks BCB i MySQL subiekt gt fototapeta
 
  Witamy

BugTracker wspierajacy klienta



Johnny - 29-12-2006 00:25
BugTracker wspierajacy klienta
  Witam

Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory umozliwialby
zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta w systemie, generowalby
podczas zgloszenia identyfikator, ktory klient moglby uzyc do sledzienia
postepow nad pracami, a jednoczesnie klient nie mialby swobodnego dostepu
do calego systemu i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego
BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.

pzdr
Johnny





Sky_walker - 29-12-2006 00:25

 
Johnny napisał(a):
> Witam
>
> Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory umozliwialby
> zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta w systemie, generowalby
> podczas zgloszenia identyfikator, ktory klient moglby uzyc do sledzienia
> postepow nad pracami, a jednoczesnie klient nie mialby swobodnego dostepu
> do calego systemu i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego
> BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.
>
> pzdr
> Johnny

Mantis Bug Tracker
http://www.mantisbt.org/
bardzo dobry i dość rozbudowany system - mój faworyt ;)




Johnny - 29-12-2006 00:25

  Dnia 28 Dec 2006 05:12:48 -0800, Sky_walker napisał(a):

>> Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory umozliwialby
>> __zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta__ w systemie, generowalby
>> podczas zgloszenia identyfikator, ktory __klient moglby uzyc do sledzienia
>> postepow nad pracami__, a jednoczesnie __klient nie mialby swobodnego dostepu
>> do calego systemu__ i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego
>> BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.

> Mantis Bug Tracker
> http://www.mantisbt.org/
> bardzo dobry i dość rozbudowany system - mój faworyt ;)

Z Mantisem mialem kontakt jednak funkcjonalnosci o ktorej pisze wyzej nie
zauwazylem. Czy jestes pewien, ze to jest (podkreslilem wazne rzeczy)? Moze
nie umialem tego uzyc.

pzdr
Johnny




Piotr Dembiński - 29-12-2006 00:25

  Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> writes:

> Witam
>
> Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory
> umozliwialby zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta
> w systemie, generowalby podczas zgloszenia identyfikator, ktory
> klient moglby uzyc do sledzienia postepow nad pracami,
> a jednoczesnie klient nie mialby swobodnego dostepu do calego
> systemu i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego
> BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.

Takiej funkcjonalności nie ma chyba żaden program tego typu.





Piotr Dembiński - 29-12-2006 00:25

  pdemb@gazeta.pl (Piotr Dembiński) writes:

> Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> writes:
>
>> Witam
>>
>> Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory
>> umozliwialby zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta
>> w systemie, generowalby podczas zgloszenia identyfikator, ktory
>> klient moglby uzyc do sledzienia postepow nad pracami,
>> a jednoczesnie klient nie mialby swobodnego dostepu do calego
>> systemu i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego
>> BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.
>
> Takiej funkcjonalności nie ma chyba żaden program tego typu.

Już piszę dlaczego: przed zgłoszeniem błędu powinna być możliwość
wyszukania w bazie wiedzy zgłoszeń o podobnych błędach.




Mikolaj Rydzewski - 29-12-2006 00:25

  Piotr Dembiński <pdemb@gazeta.pl> wrote:
> Już piszę dlaczego: przed zgłoszeniem błędu powinna być możliwość
> wyszukania w bazie wiedzy zgłoszeń o podobnych błędach.

Zalezy gdzie. Sa systemy, gdzie klientom udostepnia sie tylko adres
mailowy na ktory wysylane sa zgloszenia problemow. System potem je
ticketuje, wysyla do dzialu supportu, klientowi (o ile pole From sie
zgadza z lista klientow) wysyla autoodpowiedz, itd.

Tutaj wiec nie masz mozliwosci przeszukania bazy wiedzy przed
zgloszeniem bledu. Zreszta niektore firmy moga nie chciec udostepniac
(nawet klientom) bazy bledow w swoim oprogramowaniu ;-)

--
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/
PGP KeyID: 8b12ab02
There are three kinds of people: men, women, and unix.




Piotr Dembiński - 29-12-2006 00:26

  Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> writes:

> Piotr Dembiński <pdemb@gazeta.pl> wrote:
>> Już piszę dlaczego: przed zgłoszeniem błędu powinna być możliwość
>> wyszukania w bazie wiedzy zgłoszeń o podobnych błędach.
>
> Zalezy gdzie. Sa systemy, gdzie klientom udostepnia sie tylko adres
> mailowy na ktory wysylane sa zgloszenia problemow. System potem je
> ticketuje, wysyla do dzialu supportu, klientowi (o ile pole From sie
> zgadza z lista klientow) wysyla autoodpowiedz, itd.
>
> Tutaj wiec nie masz mozliwosci przeszukania bazy wiedzy przed
> zgloszeniem bledu. Zreszta niektore firmy moga nie chciec
> udostepniac (nawet klientom) bazy bledow w swoim oprogramowaniu ;-)

Masz na myśli Bugless Software Incorporated? ;>




Jacek Czerwinski - 29-12-2006 00:26

  Dnia Thu, 28 Dec 2006 14:22:45 +0100, Johnny napisał(a):

> Dnia 28 Dec 2006 05:12:48 -0800, Sky_walker napisał(a):
>
>>> Zna ktos moze jakis system typu BugTracker (na www), ktory umozliwialby
>>> __zglaszanie bledu przez klienta bez zakladania konta__ w systemie, generowalby
>>> podczas zgloszenia identyfikator, ktory __klient moglby uzyc do sledzienia
>>> postepow nad pracami__, a jednoczesnie __klient nie mialby swobodnego dostepu
>>> do calego systemu__ i nie moglby (bez konta i logowania) wchodzic na tego
>>> BugTrackera i czytac innych zgloszen niz te, ktore sam wygenerowal.
>
>> Mantis Bug Tracker
>> http://www.mantisbt.org/
>> bardzo dobry i dość rozbudowany system - mój faworyt ;)
>
> Z Mantisem mialem kontakt jednak funkcjonalnosci o ktorej pisze wyzej nie
> zauwazylem. Czy jestes pewien, ze to jest (podkreslilem wazne rzeczy)? Moze
> nie umialem tego uzyc.

Kiedyś analizowałem mantisa pod kątem skryptu dodajacego nowy bug. Chodziło
wręcz o nie-wizualny kontakt z programu (aplikacji) na quality-agent
gadający przez zasadzie web-serwices. Akurat do wykonania nie doszło.
Z innej strony cos było eksperymentowane w oficjalnym mantisie z
interfejsem RPC chyba czy analogicznym.

Widziałem dobudowy do mantisa dośc udane (np. bardzo prosta prezentacja
zgłoszeń i realizacji dla zarządu). Nie jest to trudne. Zrob sam.




Johnny - 30-12-2006 01:04

  Dnia Thu, 28 Dec 2006 15:39:16 +0000 (UTC), Mikolaj Rydzewski napisał(a):

> Sa systemy, gdzie klientom udostepnia sie tylko adres
> mailowy na ktory wysylane sa zgloszenia problemow. System potem je
> ticketuje, wysyla do dzialu supportu, klientowi (o ile pole From sie
> zgadza z lista klientow) wysyla autoodpowiedz, itd.

A mozesz podac nazwe takiego systemu?

> Tutaj wiec nie masz mozliwosci przeszukania bazy wiedzy przed
> zgloszeniem bledu. Zreszta niektore firmy moga nie chciec udostepniac
> (nawet klientom) bazy bledow w swoim oprogramowaniu ;-)

Otoz to :-) To nie jest informacja zbyt medialna.

pzdr
Johnny




Johnny - 30-12-2006 01:04

  Dnia Thu, 28 Dec 2006 21:45:08 +0100, Jacek Czerwinski napisał(a):

> Kiedyś analizowałem mantisa pod kątem skryptu dodajacego nowy bug. Chodziło
> wręcz o nie-wizualny kontakt z programu (aplikacji) na quality-agent
> gadający przez zasadzie web-serwices. Akurat do wykonania nie doszło.

A szkoda, ze nie doszlo, moze sprzedalbys patent :-)

> Z innej strony cos było eksperymentowane w oficjalnym mantisie z
> interfejsem RPC chyba czy analogicznym.

To sprawdze, pomogloby bardzo.

> Widziałem dobudowy do mantisa dośc udane (np. bardzo prosta prezentacja
> zgłoszeń i realizacji dla zarządu). Nie jest to trudne. Zrob sam.

Trudnosc to pojecie wzgledne, to co Tobie wydaje sie latwe mnie moze
zakopac na tygodnie. Nie znam za dobrze PHP, a ten jezyk jest szczegolnie
uciazliwy do analizy obcych zrodel, bo miesza w sobie JS, HTML i CSS. Choc
to zalezy od konkretnego projektu, zajrze do brzucha Mantisa i jesli bedzie
porzadnie i czysto to sprobuje cos zrobic, niemniej nie licze na cuda.

pzdr
Johhny




Mikolaj Rydzewski - 30-12-2006 01:04

  Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> wrote:

> A mozesz podac nazwe takiego systemu?

Nazwa nic nie powie, bo pisane-uzywane-przerabiane wewnetrznie w
firmach.

Nie przesadzaj z ta trudnoscia rozbudowy aplikacji w PHP. Odrobina
hakerstwa nikomu nie zaszkodzila ;-)

Zreszta wcale nie musisz sie zaglebiac w kod PHP - pozostan w warstwie
HTTP. Tzn. przesledz wymagane kroki do zgloszenia buga (odwiedzane
strony, wysylane cookie, formularze, itd). Na tej podstawie bez
wiekszego problemu zrobisz automat w perlu/php/javie/whatever ktory sam
sie zaloguje na podane konto, wprowadzi zgloszenie i co tam jeszcze
chcesz.

Tym samym omijasz problem z wymaganiem logowania sie do systemu: automat
zaloguje sie na 'swoje' konto i odwali czarna robote. Zdziwilbys sie jak
szybko cos takiego mozna napisac w perlu/php. Jakby co to mozemy pogadac
;-)

--
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/
PGP KeyID: 8b12ab02
There are three kinds of people: men, women, and unix.




Johnny - 30-12-2006 01:04

  Dnia Fri, 29 Dec 2006 14:27:19 +0000 (UTC), Mikolaj Rydzewski napisał(a):

> Nie przesadzaj z ta trudnoscia rozbudowy aplikacji w PHP. Odrobina
> hakerstwa nikomu nie zaszkodzila ;-)

Owszem, pod warunkiem, ze zrezygnuje sie z updateow aplikacji bazowej (tu
Mantisa) lub pogdzi z kazdorazowa koniecznoscia "wszczepiania" swoich
dodatkow.

> Zreszta wcale nie musisz sie zaglebiac w kod PHP - pozostan w warstwie
> HTTP. Tzn. przesledz wymagane kroki do zgloszenia buga (odwiedzane
> strony, wysylane cookie, formularze, itd). Na tej podstawie bez
> wiekszego problemu zrobisz automat w perlu/php/javie/whatever ktory sam
> sie zaloguje na podane konto, wprowadzi zgloszenie i co tam jeszcze
> chcesz.

I to jest chyba jedyna szybka droga.

> Tym samym omijasz problem z wymaganiem logowania sie do systemu: automat
> zaloguje sie na 'swoje' konto i odwali czarna robote. Zdziwilbys sie jak
> szybko cos takiego mozna napisac w perlu/php. Jakby co to mozemy pogadac
> ;-)
Poradze sobie z tym :-) Dzieki

pzdr
Johnny




Sky_walker - 30-12-2006 01:04

  Gdzie można zobaczyć (kod źródłowy, nie działanie ;) ) taki
przykładowy automat logujący się na stronkę napisany w php?




Mikolaj Rydzewski - 30-12-2006 01:04

  Sky_walker <marcin_wo_wroc@o2.pl> wrote:
> Gdzie można zobaczyć (kod źródłowy, nie działanie ;) ) taki
> przykładowy automat logujący się na stronkę napisany w php?

Dla C++: http://ceti.pl/~miki/komputery/sms.html ;-)
Uzywana jest tam biblioteka curl, wiec kod dla PHP bedzie analogiczny.

--
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/
PGP KeyID: 8b12ab02
There are three kinds of people: men, women, and unix.




Piotr Dembiński - 30-12-2006 01:04

  Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> writes:

[...]

>> Tutaj wiec nie masz mozliwosci przeszukania bazy wiedzy przed
>> zgloszeniem bledu. Zreszta niektore firmy moga nie chciec
>> udostepniac (nawet klientom) bazy bledow w swoim oprogramowaniu ;-)
>
> Otoz to :-) To nie jest informacja zbyt medialna.

Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją
inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące
informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).

--
http://www.piotr.dembiński.prv.pl




Mikołaj Rydzewski - 30-12-2006 01:04

  Piotr Dembiński wrote:

> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją
> inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące
> informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).

Zejdz na ziemie. Nie potrafisz wyobrazic sobie sytuacji, gdzie jest
wdrazany dedykowany soft i nikt poza osobami uprawnionymi nie ma do
niego dostepu, nawet nie ma pojecia ze taki istnieje? Taki soft tez sie
serwisuje i producent chce sobie ulatwic zglaszanie bledow. Ulatwic
zycie sobie i klientowi. Ot co.

--
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/
PGP KeyID: 8b12ab02
There are three kinds of people: men, women and unix.




Johnny - 30-12-2006 01:04

  Dnia Fri, 29 Dec 2006 19:35:51 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją
> inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące
> informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).

A kto mowi o bledach zwiazanych z bezpieczenstwem? I jakim bezpieczenstwem?

pzdr
Johnny




Piotr Dembiński - 31-12-2006 00:05

  Mikołaj Rydzewski <miki@ceti.pl> writes:

> Piotr Dembiński wrote:
>
>> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją
>> inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące
>> informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).
>
> Zejdz na ziemie.

Nie ma sensu ukrywać informacji, jeśli nie ma takiej konieczności,
ponieważ wiąże się to z dodatkowymi wydatkami na zabezpieczenia.

> Nie potrafisz wyobrazic sobie sytuacji,

Potrafię sobie wyobrazić wiele różnych sytuacji, z pracą dla służb
specjalnych włącznie :)

> gdzie jest wdrazany dedykowany soft i nikt poza osobami uprawnionymi
> nie ma do niego dostepu, nawet nie ma pojecia ze taki istnieje? Taki
> soft tez sie serwisuje i producent chce sobie ulatwic zglaszanie
> bledow. Ulatwic zycie sobie i klientowi. Ot co.

No tak, ale ty byś chciał utworzyć osobny profil dla każdego
z użytkowników takiego dedykowanego softu.

--
http://www.piotr.dembiński.prv.pl




Piotr Dembiński - 31-12-2006 00:05

  Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> writes:

> Dnia Fri, 29 Dec 2006 19:35:51 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):
>
>> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją
>> inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące
>> informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).
>
> A kto mowi o bledach zwiazanych z bezpieczenstwem? I jakim
> bezpieczenstwem?

No te organizacje się specjalizują w bezpieczeństwie i ew. pokrewnych
czynnikach jakości.




Sky_walker - 31-12-2006 00:05

  > No te organizacje się specjalizują w bezpieczeństwie i ew. pokrewnych
> czynnikach jakości.
IPN czy SB?




Piotr Dembiński - 31-12-2006 00:05

  "Sky_walker" <marcin_wo_wroc@o2.pl> writes:

>> No te organizacje się specjalizują w bezpieczeństwie
>> i ew. pokrewnych czynnikach jakości.
> IPN czy SB?

Nie mam pojęcia, jak mocne są zabezpieczenia IPN.




Mikołaj Rydzewski - 01-01-2007 00:25

  Piotr Dembiński wrote:
> Mikołaj Rydzewski <miki@ceti.pl> writes:
>
>> Piotr Dembiński wrote:
>>
>>> Jeśli firma sama nie udostępni takiej informacji, to udostępnią ją
>>> inni (vide: specjalistyczne organizacje oraz serwisy publikujące
>>> informacje o błędach związanych z bezpieczeństwem).
>> Zejdz na ziemie.
>
> Nie ma sensu ukrywać informacji, jeśli nie ma takiej konieczności,
> ponieważ wiąże się to z dodatkowymi wydatkami na zabezpieczenia.

Moze tutaj wlasnie jest koniecznosc jej ukrycia? Ja nie wiem, a Ty
wiesz? Nie mowie, ze to dobre czy zle. Bywaja takie 'biznesowe'
wymagania i projektanci/programisci musza sie dostosowac.

> No tak, ale ty byś chciał utworzyć osobny profil dla każdego
> z użytkowników takiego dedykowanego softu.

Nie, ja nic nie chce (a juz na pewno nie wspominalem niz o zadnym
profilu). Johnny chce miec bugtrackera, ktory pozwala na dodanie
zgloszenia bez logowania sie i przegladania listy juz zgloszonych
bledow. Tyle.

--
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> http://ceti.pl/~miki/
PGP KeyID: 8b12ab02
There are three kinds of people: men, women and unix.




Jedrzej Dudkiewicz - 02-01-2007 01:26

  > > IPN czy SB?
>
> Nie mam pojęcia, jak mocne są zabezpieczenia IPN.

Z jednej strony mam nadzieję, że bardzo mocne, ale z drugiej strony mam
nadzieję, że badzo słabe. Ciężka sprawa, nie? :]

JD
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • effulla.pev.pl
  • comp
    =?iso-8859-2?Q?=5BMySQL=5D_Co_minimalnie_potrzebne_zeby_mie=E 6_klienta_My?==?iso-8859-2?Q?SQL_na_Linuxie=3F?= klient Oracle 10g SE a Windows 98 SE =?iso-8859-2?q?Ile_mo=BFna_pod=B3=B1czy=E6_klient=F3w_do_SQL_ Server_2005_Express=3F?= Najlepszy klient (windows) do ręcznego podgladania baz danychwykonywania query itp - jaki potrzebny skrypt do wysylania faktury pro-forma na adres klienta kto zrobi? [MySql] Klient sql - phpAdmin, strona kodowa? [MS-SQL 2005] Instalacja klienta Środowisko do tworzenia grubych klientów pod Linuxa Klient kompatybilny z SQL Server pod linuxa [MySql] zdalne połączenie klientem, błąd.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dirtyboys.xlx.pl
  • Cytat

    Decede mihi sole - nie zasłaniaj mi słonca.
    Gdy kogoś kochasz, jesteś jak stworzyciel świata - na cokolwiek spojrzysz, nabiera to kształtu, wypełnia się barwą, światłem. Powietrze przytula się do ciebie, choćby był mróz, a ty masz w sobie tyle radości, że musisz ją rozdawać wokoło, bo się w tobie nie mieści
    Hoc fac - tak czyń.
    A tergo - od tyłu; z tyłu.
    I czarne włosy posiwieją. Safona

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com