Ocena stron... dzieki :-)
Majlosh - 13-12-2005 09:38
Ocena stron... dzieki :-)
Witam... Oto moje dwie pierwsze strony zrobione dla znajomych. Sa one stosunkowo proste i podobne do siebie. Takżę prosze wziac pod uwage to ze dopiero zaczynam zabawe z www.
Pierwsza strona: http://www.kbkstalsystem.com.pl Druga strona: http://www.krak4u.com
Dzieki i prosze byc wyrozumialym :-) Nie chce sie od razu zniechecic jak mnie zbluzgacie z gory na dol:D
Radek N. - 13-12-2005 09:38
Majlosh napisał(a): > Witam... > Oto moje dwie pierwsze strony zrobione dla znajomych. > Sa one stosunkowo proste i podobne do siebie. Takżę prosze wziac pod uwage > to ze dopiero zaczynam zabawe z www. > > Pierwsza strona: > http://www.kbkstalsystem.com.pl > Druga strona: > http://www.krak4u.com > > Dzieki i prosze byc wyrozumialym :-) Nie chce sie od razu zniechecic jak > mnie zbluzgacie z gory na dol:D > > >
Wybrałeś złą kolejność. Zacząłeś od wyświetlania tekstu i grafiki w przeglądarce. Powinieneś zacząć od nauki HTML-a, a następnie zrobić stronę.
Ale nie zniechęcaj się - każdy jakoś musi zacząć. Problem w tym, że należy zaczynać od projektów robionych do szuflady lub stron, z których nikt nie będzie korzystał. Ty zacząłeś jednak naukę od firm - nawet jeśli to znajomi, to dasz im zły produkt...
-- Pozdrawiam - Radek N.
JoShi - 13-12-2005 09:38
Użytkownik "Radek N." <naradek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dnhmfb$tph$1@news.onet.pl... > Majlosh napisał(a): > Wybrałeś złą kolejność. Zacząłeś od wyświetlania tekstu i grafiki w > przeglądarce. Powinieneś zacząć od nauki HTML-a, a następnie zrobić > stronę. Ale nie zniechęcaj się - każdy jakoś musi zacząć. Problem w tym, > że należy zaczynać od projektów robionych do szuflady lub stron, z > których nikt nie będzie korzystał. Ty zacząłeś jednak naukę od firm - > nawet jeśli to znajomi, to dasz im zły produkt...
Szczerze mowiac to nie bardzo rozumiem co masz do zarzucenia tym stronom. Mozesz troche jasniej ? Ja tez chetnie sie naucze na bledzie kolegi. -- JoShi
Na swiecie nie ma innych zjawisk poza zjawiskami fizycznymi.
Mariusz Kulerski - 13-12-2005 09:38
JoShi wrote: > Użytkownik "Radek N." <naradek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości > news:dnhmfb$tph$1@news.onet.pl... > >> Majlosh napisał(a): >> Wybrałeś złą kolejność. Zacząłeś od wyświetlania tekstu i grafiki w >> przeglądarce. Powinieneś zacząć od nauki HTML-a, a następnie zrobić >> stronę. (ciach!) > > Szczerze mowiac to nie bardzo rozumiem co masz do zarzucenia tym > stronom. Mozesz troche jasniej ? Ja tez chetnie sie naucze na bledzie > kolegi.
wydaje mi się że chodziło o
a) wyklikanie strony z obrazka (ImageReady Slices) b) z powodu a) layout na tabelkach c) z powodu a) kod niezgodny ze standardami (przestarzałe lub nieprawidłowe atrybuty) d) z powodu a) rozjeżdża się pod FF (http://www.kbkstalsystem.com.pl/zalozenia.html -pojawia się odstęp pod headerem)
Znajomość kodu html naprawdę pomaga i jak słusznie Majlosh napisał warto *najpierw* zapoznać się z podstawami budowy stron (html i nowsze pochodne, style etc), a dopiero potem, posługujac się zdobytą wiedzą budować layouty. Automaty geneerują dużo niepotrzebnej treści co powoduje wolniejsze ładowanie się strony i problemy z rozbudową serwisu w przyszłości.
Jeśli chodzi o sam wygląd, to faktycznie nie wygląda to najgorzej (poza pkt d))
Polecam: http://www.w3schools.com/html/default.asp http://www.w3schools.com/css/default.asp
a następnie trochę praktyki: http://www.fox.com.pl/articles/web/layout.php
wyczucia smaku/inspiracji (na tym etapie ugrzęzłem :)) : http://www.csszengarden.com http://www.cssbeauty.com/gallery/
w końcu: http://validator.w3.org
w razie problemów: http://groups.google.pl/group/pl.comp.www/
Pozdrawiam Mariusz Kulerski
xradar - 13-12-2005 09:38
Dnia Sun, 11 Dec 2005 15:46:34 +0100, Majlosh napisał(a):
> Dzieki i prosze byc wyrozumialym :-) Nie chce sie od razu zniechecic jak > mnie zbluzgacie z gory na dol:D
Strona jest wygenerowana przez ImageReady, więc to nie Ty ją zrobiłeś tylko program, mam nadzieję, że chociaż kupiłeś go legalnie... <!-- ImageReady Slices (KBK Nowa wersja.psd) -->
Zainteresuj się tworzeniem strona na divach, listach itp... bo tak: <td> <img src="images/spacer.gif" width="1" height="185" alt=""> </td> stron się już nie robi. -- Pozdrawiam.
JoShi - 13-12-2005 09:38
Użytkownik "Mariusz Kulerski" <m.wytnijto.kulerski@rtc-zamek.totezwytnij.org> napisał w wiadomości
> wydaje mi się że chodziło o > a) wyklikanie strony z obrazka (ImageReady Slices)
A po polsku ?
> b) z powodu a) layout na tabelkach
No tak, przestarzala technologia, tez mi to zarzucano...
> c) z powodu a) kod niezgodny ze standardami (przestarzałe lub > nieprawidłowe atrybuty)
Jak to zobaczyles ? Studiowales kod ?
> d) z powodu a) rozjeżdża się pod FF Nie rozjezdza sie. Przynajmniej u mnie.
> Automaty geneerują dużo niepotrzebnej treści co > powoduje wolniejsze > ładowanie się strony i problemy z rozbudową serwisu w przyszłości. Skad wiesz, ze tu w gre wchodzil automat ?
-- JoShi
Na swiecie nie ma innych zjawisk poza zjawiskami fizycznymi.
de_vill - 13-12-2005 09:38
JoShi napisał(a): > A po polsku ?
Jest po polsku. Trzeba czytać ze zrozumieniem
> No tak, przestarzala technologia, tez mi to zarzucano...
I dobrze :-)
> Jak to zobaczyles ? Studiowales kod ?
Wystarczy znać HTML
> Nie rozjezdza sie. Przynajmniej u mnie.
Ale u innych się rozjeżdża.
> Skad wiesz, ze tu w gre wchodzil automat ?
Bo tak jest w kodzie napisane.
Pozdrawiam -- de_vill
xradar - 13-12-2005 09:38
Dnia Mon, 12 Dec 2005 16:06:11 +0100, JoShi napisał(a):
>> wydaje mi się że chodziło o >> a) wyklikanie strony z obrazka (ImageReady Slices) > A po polsku ?
Strona zrobiona w ImageReady...
>> c) z powodu a) kod niezgodny ze standardami (przestarzałe lub >> nieprawidłowe atrybuty) > > Jak to zobaczyles ? Studiowales kod ?
Widać na pierwszy rzut oka. Poza tym są do tego odpowiednie narzędzia... http://kwality.polip.com/ http://validator.w3.org/
>> Automaty geneerują dużo niepotrzebnej treści co > powoduje wolniejsze >> ładowanie się strony i problemy z rozbudową serwisu w przyszłości. > Skad wiesz, ze tu w gre wchodzil automat ?
<!-- ImageReady Slices (KBK Nowa wersja.psd) -->
-- Pozdrawiam.
Mariusz Kulerski - 13-12-2005 09:38
JoShi wrote: > Użytkownik "Mariusz Kulerski" > <m.wytnijto.kulerski@rtc-zamek.totezwytnij.org> napisał w wiadomości > >> wydaje mi się że chodziło o >> a) wyklikanie strony z obrazka (ImageReady Slices) > > A po polsku ?
Mea culpa.
Chodzi o to, że strona została "wygenerowana" (stworzona) przez automat. Autor dał obrazek, a program automatycznie pociął go i stworzył kod html, który jest interpretowany przez przeglądarki. Nie znam programu ImageReady, ale stawiam wirtualne piwo, że tak właśnie było :)) Ponieważ program trudno zmusić do kreatywności właściwej człowiekowi, efekt jest taki jaki jest. Dużo kodu, dużo grafiki, choć to samo można osiągnąć w znacznie prostszy sposób (w sensie kodu wynikowego, a nie włożonej pracy).
>> b) z powodu a) layout na tabelkach > > No tak, przestarzala technologia, tez mi to zarzucano...
Czyli tu się rozumiemy.
>> c) z powodu a) kod niezgodny ze standardami (przestarzałe lub >> nieprawidłowe atrybuty) > > Jak to zobaczyles ? Studiowales kod ?
Wystarczy skorzystać z jednego z linków który podałem (validator)
>> d) z powodu a) rozjeżdża się pod FF > > Nie rozjezdza sie. Przynajmniej u mnie.
Jeśli jesteś jedynym odbiorcą strony, to nie widzę problemu. W takim wypadku nie ma tylko sensu umieszczać jej w Internecie, gdzie każdy może chcieć z niej skorzystać
>> Automaty geneerują dużo niepotrzebnej treści co > powoduje wolniejsze >> ładowanie się strony i problemy z rozbudową serwisu w przyszłości. > > Skad wiesz, ze tu w gre wchodzil automat ?
Domyśliłem się oglądając źródło.
Pozdrawiam Mariusz Kulerski
Radek N. - 13-12-2005 09:38
JoShi napisał(a): > Użytkownik "Radek N." <naradek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości > news:dnhmfb$tph$1@news.onet.pl... > >> Majlosh napisał(a): >> Wybrałeś złą kolejność. Zacząłeś od wyświetlania tekstu i grafiki w >> przeglądarce. Powinieneś zacząć od nauki HTML-a, a następnie zrobić >> stronę. Ale nie zniechęcaj się - każdy jakoś musi zacząć. Problem w tym, >> że należy zaczynać od projektów robionych do szuflady lub stron, z >> których nikt nie będzie korzystał. Ty zacząłeś jednak naukę od firm - >> nawet jeśli to znajomi, to dasz im zły produkt... > > > > Szczerze mowiac to nie bardzo rozumiem co masz do zarzucenia tym > stronom. Mozesz troche jasniej ? Ja tez chetnie sie naucze na bledzie > kolegi.
Grupowicze trochę już to nakreślili, podpisuję się pod tymi argumentami. Właśnie to mam do zarzucenia.
Można byłoby długo tłumaczyć, co jest źle - ale jak mam oceniać kod strony, która nie ma nawet doctype i niemal pustą sekcję meta? Przecież po przeczytaniu podstawowego kursu HTMLa można napisać kod lepiej.
Nie będę tutaj pisał, co daje pisanie poprawnego kodu, bo argumenty te wałkowane są ciągle na grupie - wystarczy przejrzeć archiwum z ostatniego tygodnia i znajdzie się odpowiedzi na te pytania.
Dlatego nie zniechęcam do tworzenia, ale zachęcam do nauki.
Czy po tych wszystkich postach jest jaśniej?
-- Pozdrawiam - Radek N.
Mr.FX - 13-12-2005 09:39
[...] > bo tak: > <td> > <img src="images/spacer.gif" width="1" height="185" alt=""> > </td> > stron się już nie robi.
A założymy się, że się jeszcze robi? ;-)
-- Mr.FX [ myryfykysy ]
xradar - 13-12-2005 09:39
Dnia Tue, 13 Dec 2005 00:25:29 +0100, Mr.FX napisał(a):
>> stron się już nie robi. > > A założymy się, że się jeszcze robi? ;-)
Miałem na myśli: "Stron już nie powinno się tak robić." ;)
-- Pozdrawiam.
YaaL - 13-12-2005 09:39
On Sun, 11 Dec 2005 15:46:34 +0100, Majlosh <zapytaj@mnie.pl> wrote: >Oto moje dwie pierwsze strony zrobione dla znajomych. >Sa one stosunkowo proste i podobne do siebie. Takżę prosze wziac pod uwage >to ze dopiero zaczynam zabawe z www.
Jeżeli: a) zaczynasz, b) jest to dla ciebie zabawa, to chowaj swoje zabawki do pudełka we własnym pokoju, a nie wystawiaj za okno. "Robienie stron" to nie tylko klikanie w ImageReady.
Pzdr, YaaL. -- . , _ _ / __ (_/ (_( (_( (_, /- /-/ [ I'm unholy & I'm happy. Surprised? ] http://3cc.pl ~ ( ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Śniło mi się, że stworzyłem Wszechświat. Miałem w sobie taką boską moc, więc wziąłem i stworzyłem.
Majlosh - 21-12-2005 12:28
Dzieki wszystkim za odpowiedzi... Co prawda takie komentarze YaaL-a to sa dla mnie nawet nie glupie tylko strasznie glupie ale generalnie poza tym postem to czegos sie dowiedzialem... Tak samo mi sie wydaje ze tutaj wiekszosc ludzi spedza godziny nad html-em bez poczucia ani grama estetyki co jest tez bardzo wazne na stronie... ale dzieki za rady... 3majcie sie
Majlosh - 21-12-2005 12:28
Dzieki za opinie:-)
Radek N. - 21-12-2005 12:28
Majlosh napisał(a): > dowiedzialem... Tak samo mi sie wydaje ze tutaj wiekszosc ludzi spedza > godziny nad html-em bez poczucia ani grama estetyki co jest tez bardzo wazne > na stronie... ale dzieki za rady...
Jak to - przecież Mariusz Kulerski dał linka do csszen i cssbeauty :) No i każdą stronę zwyczajowo na tej grupie ocenia się również na podstawie estetyki.
-- Pozdrawiam - Radek N.
Mariusz Kulerski - 21-12-2005 12:28
Radek N. wrote: > Majlosh napisał(a): > >> dowiedzialem... Tak samo mi sie wydaje ze tutaj wiekszosc ludzi spedza >> godziny nad html-em bez poczucia ani grama estetyki co jest tez bardzo >> wazne na stronie... ale dzieki za rady... > > > Jak to - przecież Mariusz Kulerski dał linka do csszen i cssbeauty :) > No i każdą stronę zwyczajowo na tej grupie ocenia się również na > podstawie estetyki. >
linka dałem, ale jak sam przyznałem: na tym etapie ugrzęzłem :))
Pozdrawiam Mariusz Kulerski
YaaL - 21-12-2005 12:28
On Tue, 13 Dec 2005 15:02:37 +0100, Majlosh <zapytaj@mnie.pl> wrote: >Co prawda takie komentarze YaaL-a to sa dla mnie nawet nie glupie tylko >strasznie glupie ale generalnie poza tym postem to czegos sie >dowiedzialem...
Znamienne, że w większości przypadków sformułowania typu "komentarze [...] są dla mnie nawet nie głupie tylko strasznie głupie" oznaczają, że autor chciał powiedzieć "zupełnie nie zrozumiałem o co chodzi, ale prośba o wyjaśnienie jest poniżej mojej godności, więc na wszelki wypadek napluję, bo może mnie obrażono".
>Tak samo mi sie wydaje ze tutaj wiekszosc ludzi spedza >godziny nad html-em bez poczucia ani grama estetyki co jest tez bardzo wazne >na stronie...
Masz rację: wydaje ci się. Miszczu.
Pzdr, YaaL. -- . , _ _ / __ (_/ (_( (_( (_, /- /-/ [ I'm unholy & I'm happy. Surprised? ] http://3cc.pl ~ ( ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Przyszedł z portalem i szpanuje. -- gazeta.pl
Majlosh - 21-12-2005 12:28
> Znamienne, że w większości przypadków sformułowania typu "komentarze [...] > są dla mnie nawet nie głupie tylko strasznie głupie" oznaczają, że autor > chciał powiedzieć "zupełnie nie zrozumiałem o co chodzi"
Akurat zrozumialem "chlopie" o co ci chodzi a i nie mysl sobie ze jestes jakis Bogiem tutaj bo pewnie w prawdziwym zyciu to jest zupelnie odwrotnie i chyba powinienem ci wspolczuc.
> o wyjaśnienie jest poniżej mojej godności, więc na wszelki wypadek > napluję, bo może mnie obrażono". O godnosci to moze nie bede z Toba rozmawial.
> Masz rację: wydaje ci się. > Miszczu. Tobie tez i to duuuzzzoo sie wydaje i az za bardzo. No ale nie bede sie wdawal w klutnie bo to bezsensu. Pozdrawiam
YaaL - 21-12-2005 12:28
On Tue, 13 Dec 2005 18:56:43 +0100, Majlosh <zapytaj@mnie.pl> wrote: >> Znamienne, że w większości przypadków sformułowania typu "komentarze [...] >> są dla mnie nawet nie głupie tylko strasznie głupie" oznaczają, że autor >> chciał powiedzieć "zupełnie nie zrozumiałem o co chodzi" >Akurat zrozumialem "chlopie" o co ci chodzi a i nie mysl sobie ze jestes >jakis Bogiem tutaj bo pewnie w prawdziwym zyciu to jest zupelnie odwrotnie i >chyba powinienem ci wspolczuc.
Grupę pomyliłeś, alt.pl.psycholog.amator piętro niżej, trzecie drzwi na lewo.
>> o wyjaśnienie jest poniżej mojej godności, więc na wszelki wypadek >> napluję, bo może mnie obrażono". >O godnosci to moze nie bede z Toba rozmawial.
Uh-ah.
>> Masz rację: wydaje ci się. >> Miszczu. >Tobie tez i to duuuzzzoo sie wydaje i az za bardzo.
Jak ty mnie dobrze znasz <:
>No ale nie bede sie wdawal w klutnie bo to bezsensu.
Masz rację, znacznie pożyteczniej spędzisz ten czas czytając słownik ortograficzny.
Bez odbioru, YaaL. -- . , _ _ / __ (_/ (_( (_( (_, /- /-/ [ I\'m unholy & I\'m happy. Surprised? ] http://3cc.pl ~ ( ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Seleznick\'s Theory of Holistic Medicine: Chocolate cures all ills.
Majlosh - 21-12-2005 12:28
:*
Alianora - 21-12-2005 12:29
Majlosh napisał(a): > Akurat zrozumialem "chlopie" o co ci chodzi a i nie mysl sobie ze jestes > jakis Bogiem tutaj bo pewnie w prawdziwym zyciu to jest zupelnie odwrotnie i > chyba powinienem ci wspolczuc.
Ja wiem? To ze jej nic nie wyroslo miedzy nogami to raczej nie powod do wspolczycia. Mam sporo kolegow, ktorzy cenia sobie ludzi bez tego czegos w wiadomym miejscu. Ba! Nawet sie z tymi ludzmi zenia!!! :D
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleffulla.pev.pl
|
=?iso-8859-2?q?Mo=BFe_kto=B6_ch=EAtny_na_konkursik_na_stron=E A_www=3F_to_nic,_=BFe_nie_ma_nagr=F3d....?=
[Layout - ocena] Czy warto =?ISO-8859-2?Q?brn=B1=E6_dalej=3F?=
=?ISO-8859-2?Q?Informix_i_konfiguracja_ODBC_ze_zmian=B1_stron y_kodowej.?=
[oCeNa] http://www.poligon.info.pl
Struktura tabeli dla licznika odwiedzin stron www
jaki jest najlepszy program do tworzenia stron www?
laik komputerowy szuka ciekawych stron o Corelu:))))
ocena wyglądu nowej wersji stronki
Potrzebna osoba do wykonywania stron www
ocena pracy wektorowej - bron CM400
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmarcelq.xlx.pl
Cytat
Decede mihi sole - nie zasłaniaj mi słonca. Gdy kogoś kochasz, jesteś jak stworzyciel świata - na cokolwiek spojrzysz, nabiera to kształtu, wypełnia się barwą, światłem. Powietrze przytula się do ciebie, choćby był mróz, a ty masz w sobie tyle radości, że musisz ją rozdawać wokoło, bo się w tobie nie mieści Hoc fac - tak czyń. A tergo - od tyłu; z tyłu. I czarne włosy posiwieją. Safona |
|