skalowanie grafiki
Lucjan b - 27-02-2007 00:02
skalowanie grafiki
Czesc
Pisze grę planszową i mam taki oto problem. Przy zmianie rozmiaru planszy musze tez przeskalować obrazki reprezentujące pionki. Mam je w gif próbowałem też png. Problemem w tym że tracą jakość. Zrobiłem test z obrazkami 80x80 i zmniejszalem je na 40x40 - ale widać postrzępione krawedzie ( wszystko jest transparentne).
W jaki sposób przeskalwac zdjecie zeby nie straciło jakości i jaki format zastosować.
Prosze o odpowiedz
Pozdrawiam
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Marcin P. - 27-02-2007 00:02
Użytkownik "Lucjan b" <lbohme@vp.pl> napisał w wiadomości news:0d9e.00000015.45e29351@newsgate.onet.pl... > Czesc > > Pisze grę planszową i mam taki oto problem. Przy zmianie rozmiaru planszy musze > tez przeskalować obrazki reprezentujące pionki. Mam je w gif próbowałem też png. > Problemem w tym że tracą jakość. Zrobiłem test z obrazkami 80x80 i zmniejszalem > je na 40x40 - ale widać postrzępione krawedzie ( wszystko jest transparentne). > > W jaki sposób przeskalwac zdjecie zeby nie straciło jakości i jaki format > zastosować.
Wszystko jedno jaki format (lepiej png24), liczy się metoda skalowania. Jeśłi robisz reskalowanie proste to bedzie słabo, jeśłi resampling z jakimś wygładzaniem, będzie lepiej. Nie bez znaczemnia jest kanał alpha.
Btw: w czym ty piszesz tą grę?
Serdeczne pozdrowienia -- Marcin
Piotr Bochaczyk - 27-02-2007 00:02
Lucjan b wrote:
> W jaki sposób przeskalwac zdjecie zeby nie straciło jakości i jaki format > zastosować. > zrób wektorowe pionki WMF na ten przykład jest natywny w windows i zawsze będzie OK -- GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V- PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*
lbohme@vp.pl - 27-02-2007 00:02
> zrób wektorowe pionki > WMF na ten przykład jest natywny w windows i zawsze będzie OK No tak tylko gra jest w Java pod każdy system . Pogooglowalem i WMF jest pod win :( . >Wszystko jedno jaki format (lepiej png24), liczy się metoda skalowania. >Jeśłi robisz reskalowanie proste to bedzie słabo, jeśłi resampling >z jakimś wygładzaniem, będzie lepiej. Nie bez znaczemnia jest kanał alpha.
>Btw: w czym ty piszesz tą grę? Gra jest gotowa i napisana w Java Swing. Skalowanie opieram na funkcjach wbudowanych wiec robia to tak jak proste programy graficzne ktorych uzywalem. Moze po prostu to jest mój blad projektowy -> wolalbym uniknac ladowania kilku obrazkow o roznych wielkosciach bo narazie laduje tylko jeden i probóje go ladnie wyrenderowac. Wiem ze to forum grafikow ale moze macie jakies doswiadzcenie w tej dziedzinie i podpowiedzielibyscie co nieco :)
dzieki za odzew
Pozdrawiam
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Marcin P. - 27-02-2007 00:02
> Gra jest gotowa i napisana w Java Swing. Skalowanie opieram na funkcjach > wbudowanych wiec robia to tak jak proste programy graficzne ktorych uzywalem. > Moze po prostu to jest mój blad projektowy -> wolalbym uniknac ladowania kilku > obrazkow o roznych wielkosciach bo narazie laduje tylko jeden i probóje go > ladnie wyrenderowac. "Taniej" będzie ładować dwa obrazki: - szybciej niż renderować (szybciej bedzie działaąć) - ładniej będzie Po problemie.
A jak się uparłeś, to sprawdź, czy są tam w tym środowisku, w jakiejś bibliotece dwie funkcjie mające w nazwie: resize (brzydka) i resample (ładna) resample działa ładnie w RGB, brzydko w 8-bitowym zakresie kolorów.
Serdeczne pozdorwienia -- Marcin
TomaSz. - 27-02-2007 00:02
Dzień 26.02.2007 zapowiadał się nieciekawie, i tak by się pewnie skończył gdyby nie te oto słowa, którymi uraczył(a) nas lbohme@vp.pl:
> Moze po prostu to jest mój blad projektowy -> wolalbym uniknac ladowania kilku > obrazkow o roznych wielkosciach bo narazie laduje tylko jeden i probóje go > ladnie wyrenderowac.
Nie za bardzo się znam na na pisaniu gier, ale tak na logikę próbuję: skoro nie chcesz ładować kilku obrazków, to może ładuj jeden, ale ten największy i skaluj go potem w dół.
-- TomaSz. www.kociezycie.pl Uczony jest człowiekiem, który wie o rzeczach nieznanych innym i nie ma pojęcia o tym, co znają wszyscy. (A. Einstein)
lbohme@vp.pl - 27-02-2007 00:02
> Nie za bardzo się znam na na pisaniu gier, ale tak na logikę próbuję: > skoro nie chcesz ładować kilku obrazków, to może ładuj jeden, ale ten > największy i skaluj go potem w dół. > > -- > TomaSz. > www.kociezycie.pl
Tak wlasnie robie i to skalowanie skutkuje poszarpanymi krawedziami .
>"Taniej" będzie ładować dwa obrazki: >- szybciej niż renderować (szybciej bedzie działaąć) >- ładniej będzie >Po problemie. >A jak się uparłeś, to sprawdź, czy są tam w tym środowisku, w jakiejś >bibliotece dwie funkcjie mające w nazwie: >resize (brzydka) >i >resample (ładna) >resample działa ładnie w RGB, brzydko w 8-bitowym zakresie kolorów.
I chyba tak zrobie . Watpie iz znajde resample , wydaje mi sie iz bym musial poombinowac z roznymi paletami i trybem tworzenia obrazu ale to juz inna grupa .
Dzieki za uwagi pozdrawiam
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
TomaSz. - 27-02-2007 00:02
Dzień 26.02.2007 zapowiadał się nieciekawie, i tak by się pewnie skończył gdyby nie te oto słowa, którymi uraczył(a) nas lbohme@vp.pl:
>> Nie za bardzo się znam na na pisaniu gier, ale tak na logikę próbuję: >> skoro nie chcesz ładować kilku obrazków, to może ładuj jeden, ale ten >> największy i skaluj go potem w dół.
> Tak wlasnie robie i to skalowanie skutkuje poszarpanymi krawedziami .
No faktycznie, jakoś nie doczytałem. :)
-- TomaSz. www.kociezycie.pl Łatwiejsza jest sztuka pamiętania od sztuki zapominania. (T.Kotarbiński)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleffulla.pev.pl
|
=?iso-8859-2?q?Ati_Mobility_Radeon_X300_W_Notebooku_Jak_Zwi=E Akszy=E6_Ilo=B6=E6_Grafiki_Poprzez_Wsp=F3=B3dziele nie_Z_Ramu=3F=3F=3F?=
[OT?] Monitory dla =?ISO-8859-2?Q?grafik=F3w_-_pytanie_o_?==?ISO-8859-2?Q?przej=B6ci=F3wki?=
Re: =?ISO-8859-2?Q?Poszukuj=EA_grafika_-_ilustracja_ksi=B1?==?ISO-8859-2?Q?=BFki_dla_dzieci_-_zwierz=EAta?=
=?ISO-8859-2?Q?kr=F3tkie_pytanie_-_gdzie_forum_grafik=F3?==?ISO-8859-2?Q?w_=28Corel_Painter=29_=3F?=
[PS] jak =?ISO-8859-2?Q?zwin=B1=E6_wymiary_grafiki_do_za?==?ISO-8859-2?Q?znaczonego_obszaru=3F?=
=?ISO-8859-2?Q?Dzia=B3_Grafiki_w_tvn_warszawa_zatrudni?==?ISO-8859-2?Q?_wsp=F3=B3pracownik=F3w?=
=?iso-8859-2?Q?Bud=BFetowy_monitor_dla_grafika=2C_mia=B3_by=E 6_NEC_1990SX?==?iso-8859-2?Q?i_ale....?=
Lublin - praca dla grafika w projektach e-learning & m-learning
[OT] Nie ma brzydkich kobiet, tylko czasem grafika brak [OT]
=?iso-8859-2?Q?[Zatrudni=EA]_Grafika_do_sta=B3ej_wsp=F3=B3pracy?=
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plninue.xlx.pl
Cytat
Decede mihi sole - nie zasłaniaj mi słonca. Gdy kogoś kochasz, jesteś jak stworzyciel świata - na cokolwiek spojrzysz, nabiera to kształtu, wypełnia się barwą, światłem. Powietrze przytula się do ciebie, choćby był mróz, a ty masz w sobie tyle radości, że musisz ją rozdawać wokoło, bo się w tobie nie mieści Hoc fac - tak czyń. A tergo - od tyłu; z tyłu. I czarne włosy posiwieją. Safona |
|