ďťż
 
skalowanie grafiki ďťż
 
skalowanie grafiki
Zobacz wiadomości
 
Cytat
A gdyby tak się wedrzeć na umysłów górę, / Gdyby stanąć na ludzkich myśli piramidzie, / I przebić czołem przesądów chmurę, / I być najwyższą myślą wcieloną. . . Juliusz Słowacki, Kordian
Indeks BCB i MySQL subiekt gt fototapeta
 
  Witamy

skalowanie grafiki



Lucjan b - 27-02-2007 00:02
skalowanie grafiki
  Czesc

Pisze grę planszową i mam taki oto problem. Przy zmianie rozmiaru planszy musze
tez przeskalować obrazki reprezentujące pionki. Mam je w gif próbowałem też png.
Problemem w tym że tracą jakość. Zrobiłem test z obrazkami 80x80 i zmniejszalem
je na 40x40 - ale widać postrzępione krawedzie ( wszystko jest transparentne).

W jaki sposób przeskalwac zdjecie zeby nie straciło jakości i jaki format
zastosować.

Prosze o odpowiedz

Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Marcin P. - 27-02-2007 00:02

 
Użytkownik "Lucjan b" <lbohme@vp.pl> napisał w wiadomości news:0d9e.00000015.45e29351@newsgate.onet.pl...
> Czesc
>
> Pisze grę planszową i mam taki oto problem. Przy zmianie rozmiaru planszy musze
> tez przeskalować obrazki reprezentujące pionki. Mam je w gif próbowałem też png.
> Problemem w tym że tracą jakość. Zrobiłem test z obrazkami 80x80 i zmniejszalem
> je na 40x40 - ale widać postrzępione krawedzie ( wszystko jest transparentne).
>
> W jaki sposób przeskalwac zdjecie zeby nie straciło jakości i jaki format
> zastosować.

Wszystko jedno jaki format (lepiej png24), liczy się metoda skalowania.
Jeśłi robisz reskalowanie proste to bedzie słabo, jeśłi resampling
z jakimś wygładzaniem, będzie lepiej. Nie bez znaczemnia jest kanał alpha.

Btw: w czym ty piszesz tą grę?

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin




Piotr Bochaczyk - 27-02-2007 00:02

  Lucjan b wrote:

> W jaki sposób przeskalwac zdjecie zeby nie straciło jakości i jaki format
> zastosować.
>
zrób wektorowe pionki
WMF na ten przykład jest natywny w windows i zawsze będzie OK
--
GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*




lbohme@vp.pl - 27-02-2007 00:02

 
> zrób wektorowe pionki
> WMF na ten przykład jest natywny w windows i zawsze będzie OK
No tak tylko gra jest w Java pod każdy system . Pogooglowalem i WMF jest pod win
:( .
>Wszystko jedno jaki format (lepiej png24), liczy się metoda skalowania.
>Jeśłi robisz reskalowanie proste to bedzie słabo, jeśłi resampling
>z jakimś wygładzaniem, będzie lepiej. Nie bez znaczemnia jest kanał alpha.

>Btw: w czym ty piszesz tą grę?
Gra jest gotowa i napisana w Java Swing. Skalowanie opieram na funkcjach
wbudowanych wiec robia to tak jak proste programy graficzne ktorych uzywalem.
Moze po prostu to jest mój blad projektowy -> wolalbym uniknac ladowania kilku
obrazkow o roznych wielkosciach bo narazie laduje tylko jeden i probóje go
ladnie wyrenderowac. Wiem ze to forum grafikow ale moze macie jakies
doswiadzcenie w tej dziedzinie i podpowiedzielibyscie co nieco :)

dzieki za odzew

Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Marcin P. - 27-02-2007 00:02

 
> Gra jest gotowa i napisana w Java Swing. Skalowanie opieram na funkcjach
> wbudowanych wiec robia to tak jak proste programy graficzne ktorych uzywalem.
> Moze po prostu to jest mój blad projektowy -> wolalbym uniknac ladowania kilku
> obrazkow o roznych wielkosciach bo narazie laduje tylko jeden i probóje go
> ladnie wyrenderowac.
"Taniej" będzie ładować dwa obrazki:
- szybciej niż renderować (szybciej bedzie działaąć)
- ładniej będzie
Po problemie.

A jak się uparłeś, to sprawdź, czy są tam w tym środowisku, w jakiejś bibliotece dwie funkcjie mające w nazwie:
resize (brzydka)
i
resample (ładna)
resample działa ładnie w RGB, brzydko w 8-bitowym zakresie kolorów.

Serdeczne pozdorwienia
--
Marcin




TomaSz. - 27-02-2007 00:02

  Dzień 26.02.2007 zapowiadał się nieciekawie, i tak by się pewnie skończył
gdyby nie te oto słowa, którymi uraczył(a) nas lbohme@vp.pl:

> Moze po prostu to jest mój blad projektowy -> wolalbym uniknac ladowania kilku
> obrazkow o roznych wielkosciach bo narazie laduje tylko jeden i probóje go
> ladnie wyrenderowac.

Nie za bardzo się znam na na pisaniu gier, ale tak na logikę próbuję:
skoro nie chcesz ładować kilku obrazków, to może ładuj jeden, ale ten
największy i skaluj go potem w dół.

--
TomaSz.
www.kociezycie.pl
Uczony jest człowiekiem, który wie o rzeczach nieznanych innym
i nie ma pojęcia o tym, co znają wszyscy. (A. Einstein)




lbohme@vp.pl - 27-02-2007 00:02

 
> Nie za bardzo się znam na na pisaniu gier, ale tak na logikę próbuję:
> skoro nie chcesz ładować kilku obrazków, to może ładuj jeden, ale ten
> największy i skaluj go potem w dół.
>
> --
> TomaSz.
> www.kociezycie.pl

Tak wlasnie robie i to skalowanie skutkuje poszarpanymi krawedziami .

>"Taniej" będzie ładować dwa obrazki:
>- szybciej niż renderować (szybciej bedzie działaąć)
>- ładniej będzie
>Po problemie.
>A jak się uparłeś, to sprawdź, czy są tam w tym środowisku, w jakiejś
>bibliotece dwie funkcjie mające w nazwie:
>resize (brzydka)
>i
>resample (ładna)
>resample działa ładnie w RGB, brzydko w 8-bitowym zakresie kolorów.

I chyba tak zrobie . Watpie iz znajde resample , wydaje mi sie iz bym musial
poombinowac z roznymi paletami i trybem tworzenia obrazu ale to juz inna grupa .

Dzieki za uwagi pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl




TomaSz. - 27-02-2007 00:02

  Dzień 26.02.2007 zapowiadał się nieciekawie, i tak by się pewnie skończył
gdyby nie te oto słowa, którymi uraczył(a) nas lbohme@vp.pl:

>> Nie za bardzo się znam na na pisaniu gier, ale tak na logikę próbuję:
>> skoro nie chcesz ładować kilku obrazków, to może ładuj jeden, ale ten
>> największy i skaluj go potem w dół.

> Tak wlasnie robie i to skalowanie skutkuje poszarpanymi krawedziami .

No faktycznie, jakoś nie doczytałem. :)

--
TomaSz.
www.kociezycie.pl
Łatwiejsza jest sztuka pamiętania
od sztuki zapominania. (T.Kotarbiński)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • effulla.pev.pl
  • comp
    =?iso-8859-2?q?Ati_Mobility_Radeon_X300_W_Notebooku_Jak_Zwi=E Akszy=E6_Ilo=B6=E6_Grafiki_Poprzez_Wsp=F3=B3dziele nie_Z_Ramu=3F=3F=3F?= [OT?] Monitory dla =?ISO-8859-2?Q?grafik=F3w_-_pytanie_o_?==?ISO-8859-2?Q?przej=B6ci=F3wki?= Re: =?ISO-8859-2?Q?Poszukuj=EA_grafika_-_ilustracja_ksi=B1?==?ISO-8859-2?Q?=BFki_dla_dzieci_-_zwierz=EAta?= =?ISO-8859-2?Q?kr=F3tkie_pytanie_-_gdzie_forum_grafik=F3?==?ISO-8859-2?Q?w_=28Corel_Painter=29_=3F?= [PS] jak =?ISO-8859-2?Q?zwin=B1=E6_wymiary_grafiki_do_za?==?ISO-8859-2?Q?znaczonego_obszaru=3F?= =?ISO-8859-2?Q?Dzia=B3_Grafiki_w_tvn_warszawa_zatrudni?==?ISO-8859-2?Q?_wsp=F3=B3pracownik=F3w?= =?iso-8859-2?Q?Bud=BFetowy_monitor_dla_grafika=2C_mia=B3_by=E 6_NEC_1990SX?==?iso-8859-2?Q?i_ale....?= Lublin - praca dla grafika w projektach e-learning & m-learning [OT] Nie ma brzydkich kobiet, tylko czasem grafika brak [OT] =?iso-8859-2?Q?[Zatrudni=EA]_Grafika_do_sta=B3ej_wsp=F3=B3pracy?=
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ninue.xlx.pl
  • Cytat

    Decede mihi sole - nie zasłaniaj mi słonca.
    Gdy kogoś kochasz, jesteś jak stworzyciel świata - na cokolwiek spojrzysz, nabiera to kształtu, wypełnia się barwą, światłem. Powietrze przytula się do ciebie, choćby był mróz, a ty masz w sobie tyle radości, że musisz ją rozdawać wokoło, bo się w tobie nie mieści
    Hoc fac - tak czyń.
    A tergo - od tyłu; z tyłu.
    I czarne włosy posiwieją. Safona

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com