ai cs3 i kolory dodatkowe
Tomek - 16-08-2007 00:01
ai cs3 i kolory dodatkowe
Witam,
czy ktoś może wie coś na temat rozgrupowania kolów dodatkowych przy ich imporcie z adobe photoshop cs3 do adobe ilustratora cs3.
Cała rzecz w tym, że po wykonaniu wyciągów barwnych z grafiki bitmapowej w trybie CMYK wyciągając kolejne kolory dodatkowe np. czerwony, pomarańczowy itp. jakie nie ma znaczenia. Import do ilustratora w wersji cs2 poleceniem "place" powoduje, że w zaznaczonej warstwie pojawiają się kolejno kolory dodatkowe i kanał cmyk. Oczywiście możliwe jest ich całkowite rozgrupowanie.
W wersji cs3 nie widzę takiej możliwości. Import następuję co prawda ale kolory dodatkowe występują jako "spot channel" na warstwie i nie wiem jak je rozgrupować. Szukałem już po googlach, grupach dyskusyjnych, przeglądałem dostęne materiały na ten temat i jakoś nie mogę na to zagadnienie trafić. W ilustratorze cs2 jest to możliwe w cs3 import stanowi niepodzielną grupę kolorów. Ma ktoś może pomysł, gdzie tkwi problem lub schowany jest trik??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź. Tomek
igoR szczurka - 16-08-2007 00:01
Dnia Wed, 15 Aug 2007 08:01:25 +0200, Tomek pisze:
> Ma ktoś może pomysł, gdzie tkwi problem lub schowany jest trik??
Pytałeś już raz i nikt nie odpowiedział.
I ja pewnie chętnie bym pomógł, zwłaszcza, że zdarza mi się ze spotami robić dość dużo - ale za cholerę nie rozumiem o co Ci chodzi ani co chcesz osiągnąć. Jakaś nagła tępota mnie ograrnęła czy cuś - chyba, że tak niejasno piszesz.
Gdybyś zechciał wytłumaczyć jaki jest efekt docelowy Twoich działań, a dopiero potem pytał o sposób ich wykonania - to może pojdzie łatwiej...? -- C igoR szczurka |'_> FAQ grupy pl.comp.dtp @ gmail com / | http://dtp.art.pl | \\ ---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz
Tomek - 17-08-2007 00:02
Cała rzecz w tym, że nie każda technika druku jest prosta w trybie CMYKowym. I nie zawsze można się nią posłużyć. Czasem ze względu na zbyt duży punkt drukowy, ze względu na brak urządzenia obsługującego postscript, możliwość ruchu matrycy przy druku powodujące tzw. "morę" przy błędnie a nawet dobrze dobranym kącie, zmianę koloru nie wszystkie farby po wydruku wyglądają od razu tak jak mają. Po obróbce termicznej potrafią zmieniać kolor. Faktyczny efekt "porażka-sukces" jest widoczny po całym procesie. W sumie w tym rzecz podstawowa.
A teraz technicznie postaram się sprecyzować czego szukam. Zastępuję kanały CMYKowe kolorami dodatkowymi lub też wyciągam z nich potrzebną mi barwę. Czasami potrzebne jest aż 7 a nawet 20 kolorów. Używam do tego akurat photoshopa.
Następnie zapisuję plik w trybie CMYK wraz zaznaczona opcją kolorów dodatkowych "spotów" I przenoszę to do illustratora, aby wpasować wzór, dekorację, logo w określoną geometrię przedmiotu. Problem tkwi różnorodności oprogramowania i wersji jaki posiadają firmy występujące na polskim rynku.
Teraz w przypadku illustratora cs2 importu i osadzenia pliku .psd wraz z kolorami dodatkowymi zakończy się tym, że na warstwie pojawią się kolory dodatkowe (każdy osobno i o to chodzi) i kolory CMYK, które wyrzucam bo nie są mi już do niczego potrzebne. Dokładnie w panelu warstwy (layers): -- warstwa1 -- -- jakaś nazwa grupy karmin czerwony pomarańczowy kanał CMYK oczywiście każdy kolor odpowiada kształtowi i można go przenieść, przesunąc na inną pozycję, poukładać kolejność, wkadrować gdzie się chce itp. itd.
Natomiast używając ilustratora w wersji cs3 (ostatnio zrobiło się to popularne wśród firm), otrzymam po imporcie i osadzeniu "embed" -- warstwa 1 -- --jakaś nazwa grupy --spot channel --CMYK channel
problem w tym, że nie jestem w stanie rozdzielić grupy spot channel na poszczególne kolory dodatkowe tak jak w przypadku ilustratora cs2 i serio kombinuje już z tym od momentu pierwszego ogłoszenia postu, pościągałem dokumentacje i "tutki" z lynda.com nie mogę na to trafić a może to być jakaś bardzo prosta sprawa, której nie widze;) To mniej wiecej tyle, wiem, że zadługi ten post za to przepraszam ale kto pyta nie bładzi.
pozdrawiam Tomek
Tomek - 17-08-2007 00:02
poprawka: efektem końcowym jest wzór skladający się z samych spotów bez cmyku ułożony na warstwach a kolejności drukowania koloru, posiadający skale: 100% 90% 80% .... 0 oczywiście dla każdego koloru osobno, tak aby było widać czy wyjdzie po wydruku. kolory na warstwie spodniej są kolejno nadrukowywane badź "przeświecalne" przez kolory znajdujące się w wyżej położonych warstwach oczywiście w kolejności wystepowania.
w opcjach wydruku ustawiona jest separacja kolorów i wyłączone kolory cmyk drukowalne same spoty z ustawieniem punktów na linie i oczywiście kątami.
wypadową jest taka ilość błon fotograficznych (lub płyt) ile jest kolorów i oczywiście ewentualnie jedna błona (płyta) na "przeświecalny" transport jeżeli jest potrzebny.
pozdrawiam Tomek
igoR szczurka - 17-08-2007 00:02
Dnia Thu, 16 Aug 2007 17:33:03 +0200, Tomek pisze:
> Cała rzecz w tym, że nie każda technika druku jest prosta
[ciach] tłumaczyć mi do czego używa się Pantone (czy kolorów specjalnych w ogóle) nie musisz.
Ale wytłumacz po co robisz jak robisz - tzn zamiast przygotować materiał jaK Bozia, oraz Adobe przykazali - kombinujesz tak bardzo?
Pytam bo nie wiem: może zastosowanie jest tak bardzo pokręcone, że nie możesz tego zrobić tak jak wszyscy przygotowujący w kolorach spot? Po co chcesz mieć "rozgrupowane" warstwy w kolorami dodatkowymi? Jeśli z jakichś przedzwinwych względów musisz je mieć osobno dlaczego nie przygotujesz ich osobno od razu? Czy są to bitmapy; kolejne separacje tego samego zdjęcia? A jeśli wrzucasz do AI, to czy nie mogą to być wektory z zadanymi konkretnymi Pantone? A jesli są to jednak bitmapy dlaczego nie może to być prawidłowo przygotowane PSD (lub DCS2) z kanałami Pantone i czemu służy wówczas owo "rozgrupowywanie"?
Generalnie z punktu widzenia separacji - bardziej winna cię interesować paletka kolorów i zawarte w niej próbki, niż 'Layers' i grupowanie warstw.
Robi tak większość z przygotowujących pod kolory specjalne - i to zawsze działa prawidłowo, jaki jest powód, by w Twoim przypadku nie działało? może po prostu o czymś nie wiem. -- C igoR szczurka |'_> FAQ grupy pl.comp.dtp @ gmail com / | http://dtp.art.pl | \\ ---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz
igoR szczurka - 17-08-2007 00:02
Dnia Thu, 16 Aug 2007 17:52:08 +0200, Tomek pisze:
> efektem końcowym jest wzór skladający się z samych spotów bez cmyku > ułożony na warstwach a kolejności drukowania koloru, posiadający skale: > 100% > 90% > 80% > ... > 0 > oczywiście dla każdego koloru osobno, tak aby było widać czy wyjdzie po > wydruku. > kolory na warstwie spodniej są kolejno nadrukowywane badź > "przeświecalne" przez > kolory znajdujące się w wyżej położonych warstwach oczywiście w > kolejności wystepowania.
Nie można zrobić NORMALNYCH separacji ze spotami? Jaki jest powód TAKIEGO działania?
> w opcjach wydruku ustawiona jest separacja kolorów i wyłączone kolory > cmyk drukowalne same spoty z ustawieniem punktów na linie i oczywiście > kątami. > wypadową jest taka ilość błon fotograficznych (lub płyt) ile jest > kolorów i oczywiście ewentualnie jedna błona (płyta) na "przeświecalny" > transport jeżeli jest potrzebny.
No? I to (z grubsza) wygląda jednak jak normalne separacje; Więc po co to całe "rozgrupowywanie" i cudowanie? Skoro efekt jest "taki jak u wszystkich" może prościej będzie zobić "tak jak wszyscy"? Chyba że coś przeoczyłem? -- C igoR szczurka |'_> FAQ grupy pl.comp.dtp @ gmail com / | http://dtp.art.pl | \\ ---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz
Tomek - 20-08-2007 00:00
Poprostu chciałbym sie dowiedzieć jak w ai cs3 rozgrupować spot kanał. Jest to uwarunkowane pewnym szczególnym projektem nad którym pracuje. Wymagającym działania właśnie na spotach występujących na 3 różnych geometriach z drobnym ale dokładnym przesunięciem kolorów;) To co opisałeś związane z sepracają zgadzam się tak i ja to robię. Ale mam akurat wyjątek od normy i wymyśliłem sobie, że takie podejście bedzie ok.
pozdrawiam Tomek
igoR szczurka - 20-08-2007 00:00
Dnia Sun, 19 Aug 2007 08:11:20 +0200, Tomek pisze:
> To co opisałeś związane > z sepracają zgadzam się tak i ja to robię. Ale mam akurat wyjątek od > normy i wymyśliłem sobie, że takie podejście bedzie ok.
A ja dlatego pytałem o to co osiągnąć tak naprawdę chcesz, bo byćmoże jest inna metoda by osiągnąć dokładnie to samo. Jakieś 8 lat zdarza mi sie coś grzebać w spotach ale na owo "rozgrupowywanie" nie wpadłem ani nie znajduję zastosowania. Dlatego założyłem, że może jeszcze jakaś inny sposób istnieje - o ile będę wiedział do czego ma toto służyć :) -- C igoR szczurka |'_> FAQ grupy pl.comp.dtp @ gmail com / | http://dtp.art.pl | \\ ---=============\___DD GG:5239818 / Skype:igor_sz
Tomek - 28-08-2007 00:09
znalazłem czego szukałem spłaszczyć i można rozgrupowac;)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleffulla.pev.pl
|
Jak ustawic kolory RGB w monitorze Sony G520?
Potrzebne kolory firmowe German Wings w CMYK
Insert do tabeli z danych innej tabeli plus dodatkowa wartośćpola (Firebird)
Illustrator CS3 na Macu - duzo niemieckiego tekstu; jak wpisywac unikody?
Rozne kolory tla i napisu
Bear Paw i dziwne kolory
=?iso-8859-2?q?Kolory_na_=B6wiecie?=
Re: Kto kłamie - kolory
Kolory na starych wydawnictwach
[photoshop] stonowane kolory
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plagnieszka1.opx.pl
Cytat
Decede mihi sole - nie zasłaniaj mi słonca. Gdy kogoś kochasz, jesteś jak stworzyciel świata - na cokolwiek spojrzysz, nabiera to kształtu, wypełnia się barwą, światłem. Powietrze przytula się do ciebie, choćby był mróz, a ty masz w sobie tyle radości, że musisz ją rozdawać wokoło, bo się w tobie nie mieści Hoc fac - tak czyń. A tergo - od tyłu; z tyłu. I czarne włosy posiwieją. Safona |
|