Rysowanie piłki 3D. Jak ?
Marek - 11-01-2006 09:12
Rysowanie piłki 3D. Jak ?
Witam,
Nie mam koncepcji na wykonanie prawidłowo tekstury do naniesienia na kulę (np. piłkę). Fragment wzoru ma się powielać na powierzchni całej kuli i nie ma być widocznych żadnych przejść pomiędzy powtórzeniami. Pilka będzie obracała się w każdej płaszczyźnie więc musi być dobrze wykonana tekstura. Zostanie wykorzystany program 3D Studio Max. Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć jak rozwiązuje siętakie zagadnienia ?
marcin.STIG.saldat - 11-01-2006 09:12
=?iso-8859-2?Q?Re=3A_Rysowanie_pi=B3ki_3D=2E_Jak_=3F?=
> Nie mam koncepcji na wykonanie prawidłowo tekstury do naniesienia na kulę > (np. piłkę). Fragment wzoru ma się powielać na powierzchni całej kuli i nie > ma być widocznych żadnych przejść pomiędzy powtórzeniami. Pilka będzie > obracała się w każdej płaszczyĄnie więc musi być dobrze wykonana tekstura.
Prosciej taka pilke (znaczy latki) wymodelowac niz wykonac ich imitacje za pomoca tekstury... No i efekt bedzie duzo lepszy.
-- Pozdrawiam marcin.STIG.saldat www.saldat.pl | GG: 680500
-- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.grafika
marcin.STIG.saldat - 11-01-2006 09:12
=?iso-8859-2?Q?Re=3A_Rysowanie_pi=B3ki_3D=2E_Jak_=3F?=
No to jeszcze dorzuce tutka. Co prawda stary i dla LW, ale jednak dobrze pokazuje, jak sie mozna do tego zabrac. Jesli dobrze znasz Max'a, to nie powinienes miec problemow z "przetlumaczeniem" sobie tych informacji na narzedzia swojego programu.
-- Pozdrawiam marcin.STIG.saldat www.saldat.pl | GG: 680500
-- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.grafika
marcin.STIG.saldat - 11-01-2006 09:12
=?iso-8859-2?Q?Re=3A_Rysowanie_pi=B3ki_3D=2E_Jak_=3F?=
> No to jeszcze dorzuce tutka.
A o linku zapomnialem :( http://www.panebianco3d.com/e_tutori...occer-ball.htm
-- Pozdrawiam marcin.STIG.saldat www.saldat.pl | GG: 680500
-- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.grafika
waldekf - 11-01-2006 09:12
Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <stig@post.pl> napisał w wiadomości news:17225985.20060110123258@post.pl... > > No to jeszcze dorzuce tutka. > > A o linku zapomnialem :( > http://www.panebianco3d.com/e_tutori...occer-ball.htm
Gotowiec ;-) http://www.max3d.pl/show.php?id=modele_8inne
waldekF
marcin.STIG.saldat - 11-01-2006 09:12
=?iso-8859-2?Q?Re=3A_Rysowanie_pi=B3ki_3D=2E_Jak_=3F?= >> A o linku zapomnialem :( >> http://www.panebianco3d.com/e_tutori...occer-ball.htm
> Gotowiec ;-) > http://www.max3d.pl/show.php?id=modele_8inne
Autor tego obiektu chyba troche zle policzyl ilosc łatek w oryginale... ;)
-- Pozdrawiam marcin.STIG.saldat www.saldat.pl | GG: 680500
-- Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.grafika
Lookas - 11-01-2006 09:12
=?iso-8859-2?Q?Re:_Rysowanie_pi=B3ki_3D._Jak_=3F?=
http://www.suurland.com/tut_ball/tutorial_football.htm
gotowy tutorial pod MAXA.
Co prawda pod starsza wersję ale......to łatwy obiekt, wiec nie powinno byc problemu:) Cały "wyc" siedzie w kątach:))
Lookas
Marek - 11-01-2006 09:12
Dzięki !
Właśnie tak sądziłem, ze należy postąpić Max'a znam dość dobrze i poradzę sobie lecz sądziłem, że na potrzeby prostych projektów nie ma po co bawić się w modelowanie i moim zamysłem było zastosowanie zwykłego rysunku + ewentualnie bump map. Jeśli faktycznie jest to trudno osiągalne to utworzę model na poziomie siatki jak radzisz :)
Marek - 11-01-2006 09:12
Dziękję serdecznie ! :)
Marek - 11-01-2006 09:12
P.S. Autor tutoriala słaby w matmie był :) W punkcie 7 podaje rozmiar pięciokąta r5=68.819 a sześciokąta r6=100. Tymczasem policzyłem sobie na kartce, że promień pięciokąta wynosi r5=r6*sin 30 /sin 36 = 85.065
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pleffulla.pev.pl
|
=?iso-8859-2?Q?Gdzie_w_poznaniu_zobacz=EA_monitory_3D_LCD_=3F ?=
WROCLAW Grafik kreatywny (web, DTP, 3D) - oferta pracy
Jak dobrac katy zdjęcia do rzutu kamery w 3d max ?.
=?iso-8859-2?q?Zlec=EA_wykonanie_grafiki_3D?=
=?iso-8859-2?q?Poszukujemy_grafik=F3w_3D_-_wizualizacje_architektoniczne.?=
Profesjonalne MODELOWANIE 3D (postaci i obiektów artystycznych)
w miare prosty soft do 3D [cross]
Photoshop cs3 nie otwiera plików 3d.
napis 3d wystający ponad powierzchnię?
gif pseudo 3d - jak to zrobic??
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plninue.xlx.pl
Cytat
Decede mihi sole - nie zasłaniaj mi słonca. Gdy kogoś kochasz, jesteś jak stworzyciel świata - na cokolwiek spojrzysz, nabiera to kształtu, wypełnia się barwą, światłem. Powietrze przytula się do ciebie, choćby był mróz, a ty masz w sobie tyle radości, że musisz ją rozdawać wokoło, bo się w tobie nie mieści Hoc fac - tak czyń. A tergo - od tyłu; z tyłu. I czarne włosy posiwieją. Safona |
|